Shoppen

29 augustus 2016 - Shizuoka, Japan

Vorige week maandag was Katia d’r laatste avond in Shizuoka. Die wilde we graag afsluiten in de shisha bar maar die is gesloten op maandag. Dan maar gewoon ergens een drankje doen. Dinsdag bleef ze nog in Tokyo en woensdagochtend vroeg het vliegtuig weer naar Nederland. Dhafar (Mina haar zus) blijft nog een week. Haar paspoort is trouwens gevonden en dat heeft ze weer terug gekregen. Japan is echt een land met alleen maar eerlijke mensen.

En nog even tussendoor... sinds een week is mijn kiespijn gelukkig weer over.

Donderdagavond zouden we naar de shisha bar gaan met Haruka en Tomomi. Tomomi is een collega van Haruka en zij moet eigenlijk Mina begeleiden op het lab maar haar Engels is niet zo goed, communicatie met haar verloopt lastig. Maar het is een schat van een meisje, zij had ons ook meegenomen naar het vuurwerk festival. Haruka kon uiteindelijk niet, ze moest nog werk afmaken, dus die moet een andere keer de waterpijp gaan proberen. Tomomi vond het ook erg leuk om te doen.

Vrijdagavond zijn we met z’n drieën naar Starbucks gegaan om de plannen voor het weekend te maken. Dhafar was al op onderzoek geweest in de shopping outlet van Gotemba en het had haar goedkeuring gekregen. Dus zaterdag gaan we shoppen. Mina en ik gaan met de bus, Dhafar gaat het eerste stuk met de Shinkansen,  zij heeft een Japan Rail Pass dus met de trein reist ze “gratis”.
Mina en ik zijn er al maar Dhafar komt een heel stuk later. Het blijkt dat ze in Mishima (waar ze over moest stappen van shinkansen op een bus) aan iemand had gevraagd of er een postkantoor in de buurt was. Ze wilde nog kaartjes naar huis sturen. Een aardige meneer zei dat er wel een in de buurt was en dat hij wel even mee wilde lopen om de weg te wijzen. Twintig minuten later komen ze bij het postkantoor. Gesloten… Dus Dhafar is niet blij, maar de man zegt: ”het is zaterdag, dan is het postkantoor gesloten”. Dus Dhafar kon weer twintig minuten terug lopen en had nog steeds haar postzegels niet kunnen kopen.

Het shoppen maakte wel veel goed, vooral voor Mina en Dhafar die een kleine kleding maat hebben. Maar ook ik kon aardig slagen. We hebben amper de helft van de winkels gehad, zo groot is het daar. ’s Avonds moe maar voldaan met openbaar vervoer weer naar huis, dit keer met z’n allen in een gewone trein. Die heeft ongeveer 40 minuten stil gestaan voordat ie vertrok vanwege de regen. Het was een erg regenachtige dag vandaag en geen idee waarom de trein vertraging had, dat wordt alleen maar in het Japans omgeroepen.

Zondag hebben we niet zoveel gedaan, beetje wassen, boodschappen doen en appartement schoonmaken. ‘s Middags nog in Shizuoka naar de Uniqlo geweest, een soort H&M, om nog meer te shoppen. En de week afgesloten bij de shisha bar.

1. Oumaima:
    29 augustus 2016
    Leuk verhaaltje weer! Fijn om te lezen dat het beter gaat met je kiespijn.
    Jij bent erg goed geslaagd aan de hoeveelheid tasjes te zien!
    Erg leuk dat je al zoveel geweldige plekjes hebt bezocht! Je wordt Gijs zijn reisleidster, volgende maand ;)
    Groetjes en liefs
    Oumaima
  2. Dhafar:
    30 augustus 2016
    Caroline! I love the stories & alle fotos en videos! Ik heb het superleuk gehad! *

*Ik steel je fotos regelmatig just so u know hahah je maakt mooie fotos!

Big kiss en tot vanavond!
  3. Judith:
    31 augustus 2016
    Wat beleef je allemaal leuke avonturen Caroline, erg leuk om te lezen.

Gr judith