Een drukke week

25 juli 2016 - Shizuoka, Japan

Zaterdag 16 juli had ik 's ochtends afgesproken met Mina om haar de supermarkt hier in de buurt te laten zien. Dat was gelijk gezellig, we begonnen honderduit te kletsen, alsof we elkaar al jaren kende. We hadden om 12 uur op het station met Haruka afgesproken om met z'n drieën te gaan lunchen. Na de lunch ging Haruka weer weg en ik heb Mina het centrum van Shizuoka laten zien. Ik bof echt dat het zo klikt tussen ons.

Zondag zijn we allebei ons eigen ding gaan doen. Op maandag was er een feestdag, "Ocean Day". We zijn samen naar Nihondaira geweest, naar Konuzan Shrine. Ik was daar al een keer geweest, met de bus vanaf het station en dan met de kabelbaan naar Nihondaira. Met z'n tweeën durfden we het wel aan om de 1100 treden naar beneden te gaan lopen om daar weer een bus terug te pakken. Je moet wel een keer overstappen onderweg. Dat is allemaal goed gegaan. het was wel een hele warme dag, wel even wennen voor Mina die nog maar net weg is uit het koude Nederland.

Dinsdag weer aan het werk. Voor mij een hele korte week, want op donderdagmiddag vertrok ik met een aantal mensen naar Toyama, waar ook een vestiging van Astellas is. Toyama ligt precies aan de andere kant van Japan. Het is een lange reis, want je moet om de "Japanse Alpen" heen. Eerst met de shinkansen naar Tokyo en daar overstappen op een andere shinkansen naar Toyama. Het is echt heel comfortabel reizen in de shinkansen, dus de tijd gaat wel snel. Om kwart voor zeven aangekomen in Toyama, ingecheckt in een hotel vlakbij het station en daarna uit eten. Daar waren nog veel meer mensen, ook van andere vestigingen van Astellas. Ik heb weer hele bijzondere dingen gegeten, onder andere kwal en ze hadden iets met inkt van een inktvis gedaan. Niet voor herhaling vatbaar. De volgende dag in Toyama was heel interessant. ik heb ook een rondleiding door de fabriek gekregen. Ook kwam ik nog mensen tegen die ik de vorige keer in Takahagi had ontmoet. 's Avond weer terug naar huis, het was een lange maar hele leuke en leerzame dag.

Zaterdag 23 juli zijn Mina en ik in Shizuoka gebleven. We zijn naar Sengen Shrine geweest en ontdekte dat je daar ook nog verder naar boven kan lopen, een berg(je) op. Dat was een leuke wandeling. 's Avonds hadden we afgesproken om naar Starbucks te gaan om onder het genot van een kop koffie te plannen wat we zondag zouden gaan doen. Mina wilde wel graag naar Kamakura, waar ik al met Haruka geweest was. Voor mij was het wel een goede oefening om te kijken of ik een beetje met het openbaar vervoer uit de voeten kan. Je moet 4 verschillende treinen nemen om in Kamakura uit te komen. Dat is allemaal gelukt en Mina vond Kamakura net zo mooi en indrukwekkend als ik het de eerste keer vond. Vooral de grote boeddha is echt adembenemend. Terug naar huis ging ook prima met de trein dus dat geeft wat zelfvertrouwen om de vakantie van Gijs en mij te gaan plannen.

Het weekend vliegt voorbij, zo met z'n tweetjes. Nu weer een "gewone" werkweek.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dore van der most:
    27 juli 2016
    Hoi Caroline,
    Ik ben er even voor gaan zitten voor zoveel leuke verhalen en belevenissen. Onze vakantie zit er jammer genoeg weer op ( we hebben het erg fijn gehad ) Het was zeker wel weer fijn om je mannetje weer in de armen te kunnen sluiten.
    Tot gauw weer
    Gr Doré
  2. Martha&Hans:
    27 juli 2016
    Heee meis.
    Om te beginnen: GEFELICITEERD met je verjaardag!
    Leuk om te lezen/te zien hoe jij Japan beleeft. Voor ons heb je een dikke ippon verdiend. En natuurlijk weet je nu ook wat een uchi maki komi is?
  3. Anita:
    28 juli 2016
    Een beetje laat maar nog van harte gefeliciteerd! We zijn net terug van vakantie, vandaar.
    Je laat ons echt watertanden van al die verhalen en foto's van het eten, maar die slak had ik niet druven proeven! Leuk dat je zoveel ziet van Japan en ons mee laat genieten! En nu ook extra gezellig met Mina.