Gijsbert

16 juli 2016 - Shizuoka, Japan

Ik had afgelopen week niet zoveel tijd om een blog te schrijven, Gijsbert was hier. Vrijdag 8 juli kwam hij aan op Narita airport. Ik was die dag nog aan het werk dus hij moest zelf zien hoe hij in Shizuoka kwam. We hadden al op de Japanse reisplanner gekeken dat overstappen van de Narita express op de Shinkansen op Shinagawa station wat minder lastig zou zijn dan op Tokyo station. Dat ging allemaal goed en vanaf Shizuoka naar mijn appartement is ook niet zo lastig, als je 5 minuutjes langs het spoor blijft lopen, kom je er vanzelf. Dus toen ik om kwart over vier thuis kwam, zat hij al lekker geinstalleerd. Vrijdag alleen maar boodschappen gedaan en eten gehaald op het foodcourt, onder het station.

De rest van de week is een beetje in het water gevallen qua sightseeing vanwege ziekte en pijn in zijn rug. Zitten was niet goed mogelijk, dus we hebben veel wandelingen gemaakt in Shizuoka. Ik heb ook nog nieuwe gedeeltes gezien ;-)

Zondag zijn we nog wel op stap geweest met Haruka. We zijn gaan lunchen in een authentiek Japans restaurant en daar hebben we diverse gerechtjes gegeten. Het restaurant was ook bekend om zijn sticky potato soup, maar dat vonden we niet echt geweldig. Dat is echt een van de eerste dingen die ik gegeten heb die ik niet zo lekker vind hier in Japan. Na de lunch zijn we naar een zaak geweest waar je Japanse dingen kan maken zoals bamboe vaasjes, houten slippers en je eigen chopsticks. Dat laatste hebben wij gedaan.

De chopsticks zijn al voorbehandeld met verschillende lagen verf met fijne stukjes schelp er doorheen. Die moet je dan heel voorrzichtig afschuren totdat de kleuren verschijnen zoals jij die mooi vindt. Dat was leuk om te doen en voor Gijs ook leuk om Haruka beter te leren kennen.

Het andere uitstapje wat we hebben gedaan is met de boemeltrein naar Yaizu. (Dat doe ik iedere dag om naar het werk te gaan). En in Yaizu zijn we naar de vismarkt gegaan om heerlijke rauwe tonijn met rijst te eten.

We nog uit eten geweest in 2 van mijn favoriete restaurants, een vis restaurant en het barbecue restaurant met de Waygu biefstuk. Daar kon Gijs net zo van genieten als ik.

Sightseeing gaan we na afloop van mijn werkperiode nog wel doen, het was nu gewoon heel fijn om samen te zijn en dat hij mijn leven hier kan zien en meemaken.

Vrijdag 15 juli is hij weer naar huis gegaan, met zijn rug was het weer zoveel beter dat hij de 11 uur in het vliegtuig goed doorgekomen is. En met hetzelfde vliegtuig kwam Mina aan. Mina is een studente van de Universiteit van Utrecht die hier 2 maanden komt stage lopen. Vandaag (zaterdag) heb ik met haar afgesproken.

1. Tante Fides:
    Hoi Caro,
    Wat fijn dat Gijsbert er was en kon je zo allerlei dingen met hem delen. Over die chopst. Ik heb een paar mooie zwarte ook ingelegd met die schelpjes.(weet ik nu !) Houd je haaks, lieve groet, T.F.
  2. Miriam S:
    Ha Caroline,
    Wat fijn, je mannetje weer even bij je om alles te laten zien en om weer even (eh lang!)lekker vast te pakken ;). Hopelijk hebben jullie (ondanks de in het water gevallen plannen) een fijne tijd gehad waar je weer een poos mee vooruit kan! Liefs, Miriam
  3. Miriam S:
    16 juli 2016
    Oh ja, veel plezier met Mina!
  4. Eliane:
    20 juli 2016
    Hi Caroline,
    Wat fijn dat je man is geweest en dat hij nu ook heeft mogen proeven van jouw bezigheden daar. De tijd gaat hard we zitten alweer op eind juli. Vandaag hebben wij onze eerste echt tropische dag in Nederland het is op sommige plaatsen wel 32 graden. Ik ben thuis aan het werk maar ik geloof dat ik toch liever op kantoor had gezeten met een loeiende airco. Ik was in de pauze even naar buiten geweest maar was binnen een kwartier weer binnen. Ik klaag niet hoor ben heel erg blij met het warme weer. Alleen het is dan meteen weer het uiterste heel warm en geen zuchtje wind. Maar ja vanavond gaan het weer onweren dus dan koelt het een beetje af. Werkze morgen nog en ik kijk uit naar je volgende reisverhaal :) veel groetjes uit Rotterdam