Sightseeing Shizuoka met een collega

14 mei 2016 - Shizuoka, Japan

De afgelopen dagen op het werk ben ik vooral bezig geweest om de vaste gewoontes te leren kennen, hoe laat begint iedereen, hoe laat gaat iedereen naar huis, hoe gaat het met de lunch... Er is geen koffie automaat. Er staat alleen een grote kan heet water, dus je moet zelf een koffie en/of thee meenemen, en een mok. Maandag ga ik pas echt aan het werk, deze week was het alleen nog maar introductie en rondleidingen.

Vrijdag tijdens de lunch zaten we te praten over wat we in het weekend gingen doen, een collega wilde me op zaterdag de hotspots van Shizuoka wel laten zien. Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Om half een hadden we afgesproken om elkaar op het station te ontmoeten. We zijn eerst gaan lunchen in een favoriet restaurantje van hem.  Bij binnenkomst schoenen uit, gelukkig konden we wel gewoon zitten. Daar heb ik rauwe vis gegeten en vis bereid in bouillon. Rijst en miso soep erbij, en koude groene thee om te drinken. Gelukkig lust ik alles, ook dit smaakte weer prima. En dat voor 950 yen, dat is nog geen 8 euro.

Na de lunch naar het centrum, daar zijn we naar tempel geweest. Dat is heel leuk als iemand je kan vertellen wat je dan moet doen. We hebben een muntje in een bak gegooid en dan mag je een briefje pakken waar een toekomst voorspelling op staat. Mijn collega heeft dat voor me vertaald en gelukkig, er staat me nog een voorspoedig leven te wachten. Maar dan moet je wel dat briefje aan een rek vastknopen, waar nog veel meer briefjes hangen, dan komt de voorspelling uit. Bij de tempel twee keer buigen, twee keer klappen, je wens doen en nog 1 keer buigen.

We lopen verder en hij helpt me met nog wat lastige boodschappen zoals een Japanse sim-kaart voor mijn telefoon. Dan is het toch handig als je een tolk bij je hebt. Hij wijst me op leuke, bijzonder winkeltjes, waar ik zelf voorbij gelopen zou zijn.

We gaan in de flat waar het politie bureau zit, naar boven (22e verdieping) en hebben een schitterend uitzicht over Shizuoka. Het is alleen een beetje mistig, dus mount Fuji zien we niet. We bezoeken nog een tempel complex, Sengen Shrine. Een prachtige omgeving, met een aantal  tempels omringd door veel groen.

Rond half zes was ik weer terug in mijn appartement, het was een leuke middag om zo met een collega op stap te gaan. Alle collega's zijn echt zo super aardig en behulpzaam. En ze vinden het vaak ook fijn als ze hun engels kunnen oefenen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oumaima:
    14 mei 2016
    Leuk om weer een verhaaltje te lezen!!
    Fijn dat iedereen zo aardig is =) !
  2. Miriam S:
    15 mei 2016
    Wat een leuke middag! Mooie foto's, wel apart jou daar zo in het echie te zien :).
    Mount Fuji gaat zich nog wel aan je laten zien hoor!
    Heb je voor ons ook nog wat gewenst ;)?
  3. Achim:
    Hoi Caroline,
    leuk avontuur. Zelf Japans lijkt voor jouw geen grens te zijn in jouw communicatie-vaardigheden ;-)
    Groetjes
    Achim
  4. Eliane:
    15 mei 2016
    Hi C, Geen koffie apparaat dat wordt detoxen ;) Wat leuk dat je collega je een rondleiding heeft geven. Alvast een hele fijne werkweek. Groetjes
  5. Judith:
    16 mei 2016
    Hoi caroline,

Zelf weer terug van 2 weken oostenrijk en lees nu je blog. Al een heleboel beleefd lees ik. Leuk om te lezen en de foto's te zien. En wat een onwijze uitdaging. Heel veel succes de komende tijd.

Gr judith
  6. Ger de Groot:
    16 mei 2016
    Hoi Caroline,
    Blij dat je goed opgevangen wordt. Ik had niet anders verwacht in Shizuoka! Mijn vrouw komt er immers vandaan...
    Ja en dan die koffie he... Shizuoka is DE provincie van de thee! Op het plateland theevelden zover je kunt kijken!
    En koffie, ja dat wordt oplos-DE.
    Dan ben je tenminste nog een klein beetje blij als je straks naar Nederland teruggaat.
  7. Liesbeth:
    17 mei 2016
    Toch leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Ik lees je verhalen graag. En fijn dat je nieuwe collega's je helpen bij de voor jou nieuwe dingen.
  8. Margo de Jong:
    17 mei 2016
    Hoi Caroline,
    Door andere Margo ben ik getipt, nu kan ik lezen, wat leuk, om die andere gewoontes te ervaren.
    Margo(tante)
  9. Tante Fides:
    19 mei 2016
    Hallo Caroline,
    Leuk dit verslag. Zal het regelmatig bekijken.
    Kan zo met je meegenieten.
    Knuffel, TF