Aankomst in Japan

6 mei 2016 - Shizuoka, Japan

Na een lastig afscheid van Gijsbert op Schiphol een goede vlucht gehad naar Japan. Business class was echt super, ik kan er wel aan wennen.

Even voor half negen al aangekomen op Narita airport. Alle formaliteiten geregeld, dat ging allemaal heel soepel. Ik heb nu een resident pas van Japan,  ik mag mezelf echt inwoner noemen. De trein genomen naar Tokyo Station. Daar werd ik opgehaald door Motonaga-san. Mijn bagage naar het hotel gebracht en naar de Imperial Gardens geweest. Dat was lekker om daar te wandelen want het was een warme dag. Verder was het niet echt een hele mooie tuin, meer een groot park met wel nog de oude resten van Edo Castle. Daarna een heerlijke Japanse noedels lunch, met stokjes! Zie foto's.

Daarna was mijn hotelkamer beschikbaar. Daar kreeg ik even wat tijd voor mezelf, kon ik me even opfrissen en maakte ik voor het eerst kennis met een Japans toilet. Om vijf uur kwam Kei me weer ophalen om bij hem thuis te dineren. Dat was heel gezellig met zijn vrouw en 2 dochters. De oudste sprak een beetje engels. We hebben het nog over Justin Bieber gehad, mijn kennis van de Japanse popmuziek schoot ernstig te kort...

De volgende ochtend werd ik in mijn hotel opgehaald door Mayumi Endo, zij is van het bureau wat de huisvesting regelt. Met de Shinkansen is het ruim een uur naar Shizuoka, onderweg Mount Fuji gezien. Het weer is veel minder mooi als gisteren, dus de besneeuwde top valt een beetje weg tegen de grijze lucht. Vanaf het station is het 5 minuutjes lopen naar mijn appartement. Het is heel klein en compact, maar alles is er en het ziet er allemaal spiksplinternieuw uit. Er is ook nog een HR meneer van Astellas bij (Kazuaki Katsuyama). Daarna zijn we me gaan inschrijven op het stadhuis en is er een treinabonnement geregeld om naar Yaizu heen en weer te gaan. Mayumi is de hele dag met me op sjouw geweest om Shizuoka te leren kennen en heeft ook waardevolle informatie gegeven in de supermarkt. Morgen ga ik boodschappen doen.

1. Achim:
    7 mei 2016
    Hoi Caroline,

leuk. Hoe is jouw Japans? Krijg je een cursus? En hoe zit het met het vervoer? Moet je iedere dag een keur met de hogesnelheidstrein?

Groetjes

Achim
  2. Ankie:
    7 mei 2016
    Ha Caroline,wat een verhaal heb je al te vertellen. Dan te weten dat je er pas net 1dag bent. Ga naar de rest van je verhalen uitkijken. Groet ankie