Naar een concert

13 juni 2016 - Shizuoka, Japan

De tijd vliegt,  ik ben nu al ruim 5 weken in Japan. En het gaat allemaal heel goed. Ik voel me niet eenzaam en door de dagelijkse Skype gesprekken met Gijs is het net alsof hij er een beetje bij is. Ook mailtjes, appjes of andere berichtjes van mensen word ik heel vrolijk van. Het helpt allemaal om me verbonden te voelen met Nederland. Maar ik weet wel dat ik niet mag mopperen met de leuke dingen die ik hier doe.

Zaterdag had ik om 12 uur afgesproken met Haruka. Eerst een bakkie koffie gedronken bij Starbucks, daarna gaan lunchen bij een Frans restaurantje. Haruka kent alle lekkere adresjes, en ze heeft aan mij een zeer gewillig slachtoffer. Als er iemand van lekker eten houdt... En dat was goed gelukt, een drie gangen menu, met kleine porties zodat je niet helemaal lamlendig van tafel afrolt.

Daarna gezellig gaan shoppen en aan het eind van de middag nog ergens thee met gebak gaan eten. Zoals alles in Japan ziet het gebak er ook heel mooi uit, het is moeilijk kiezen. We genieten er lekker van en als we uitgekletst zijn, gaan we allebei naar ons eigen huis.

Zondagmiddag ben ik naar een concert geweest. Ik heb een collega die dwarsfluit speelt in een orkest, en ze had gevraagd of ik het leuk vond om te komen kijken/luisteren. Toevallig vind ik dat wel leuk en ik ben blij dat ze het vertelde want anders zou ik nooit naar zoiets toe gaan in Japan. Het concert was in Shimizu, 10 minuten met de trein. Ze speelden muziek van les Miserables, Chariots of Fire (Vangelis), nog wat Braziliaanse muziek en Japanse muziek. Ik heb ervan genoten. Het orkest bestond uit een kleine 50 leden en ik vond het heel professioneel klinken. Knap hoor, als je dat kan doen naast je baan.

Tijdens de pauze kwam er een andere collega naast me zitten, ze had mij wel gezien maar ik haar niet. Ik was ook nogal opvallend daar, de enige buitenlander... Na afloop ben ik met haar weer terug gegaan naar Shizuoka en hebben we nog samen thee/koffie gedronken met gebak erbij. Nu snappen jullie wel waarom ik niet afval...

En zo vliegen de dagen voorbij. Op het werk ben ik ook lekker bezig. Ik heb wat voorbereidende testen uitgevoerd, die moet ik nu rapporteren. En dan kan ik weer verder. Dinsdagavond nog een etentje met collega's,  een welcome party voor mij gecombineerd met een farewell party voor 2 andere collega's.

1. Oumaima:
    13 juni 2016
    Zo leuk Caroline!! Vind het super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er lekker van! Ik mis je wel hoor!! =(
  2. Liesbeth:
    14 juni 2016
    Nou leuk zo'n concert. Ik heb van het weekend ook nog dwarsfluit gespeeld, maar dat was vast niet zo mooi als met zo'n heel orkest. Daar had ik graag bij willen zijn!
  3. Margo van Voskuilen:
    14 juni 2016
    Ik geniet van je verhalen, Caroline! Fijn om zo een blik in je tijd daar te kunnen werpen. En alle foto's van eten, ja, ik snap je...
  4. Danny Voesenek:
    19 juni 2016
    Hoi Caroline,
    Echt top dat je je daar in het verre oosten vermaakt.
    Deze ervaring zal je niet meer vergeten.

Gr, Danny
  5. Cathy:
    20 juni 2016
    Hoi Caroline,
    Ik zag gisteren bij een reisprogramma dat er in Japan (Sasebo Nagasaki) een Nederlands themapark is genaamd Huis ten Bosch. Hier staan dus allemaal Nederlandse gebouwen in detail nagebouwd. Met een bezoek zou je je weer helemaal thuis wanen. Maar volgens mij ligt het wel heel erg ver bij Shizuoka vandaan.
    Groetjes, Cathy
  6. Miriam S:
    24 juni 2016
    Hi Caroline, wat leuk om juist ook ''gewone'' dingen te doen, maar dan Japans gekleurd!