Rustig weekend

21 juni 2016 - Shizuoka, Japan

Afgelopen dinsdag was er een etentje met collega’s.  Nu met twee teams, een welkomst etentje voor mij en een afscheidsetentje voor 2 andere collega’s. En dan is het grappig om te zien hoe die stille collega’s ineens veranderen in kletsgrage grappenmakers. Ik vind het toch wel belangrijk om mensen buiten werk mee te maken, dan zijn ze echt een stuk losser.
Dit weekend had ik geen uitstapjes op het programma staan. Al had ik vorige week wel een Japanse man in het treinstation ontmoet die graag zijn Engels wilde oefenen. We hadden een afspraak voor deze zaterdag gemaakt om te gaan lunchen. De man is met pensioen en heeft in zijn vrije tijd zijn Engels weer opgepikt. Het aantal buitenlanders hier is niet zo groot, vandaar dat hij mij aansprak.
Dus met Ohno-san bij een Chinees restaurant gegeten. Dat smaakt toch weer anders als in Nederland, en “sambal bij” heb ik niet gehoord. Hij had zijn woordenboek nog meegenomen, maar dat had hij niet echt nodig. Het gesprek bleef verder wel oppervlakkig, ik moest natuurlijk weer over Nederland vertellen. Hij wil er niet naar toe want hij lust geen kaas, melk en boter…
Ik bof trouwens wel met al die mensen die me de leuke eettentjes laten zien en daar wat lekkers bestellen.
Na de lunch in mijn appartementje uitgebuikt om ’s avonds met Haruka uit eten te gaan in een barbecue restaurant. Er komt een kleine barbecue bij je te staan, onder een soort grote afzuigkap. En dan kan je van de kaart allemaal soorten vlees bestellen. En bij ieder restaurant denk ik: hier moet ik Gijs ook mee naar toe nemen. Dat wordt zometeen 2 keer per dag uit eten om alle restaurantjes af te gaan.
Zondag thuis gebleven, appartement schoongemaakt, de strijk gedaan en gauw wat boodschappen gedaan met een kopje koffie bij Starbucks. Net op tijd weer binnen voor de bui losbarstte, regenseizoen. Ik begin al een beetje te voelen hoe dat gaat worden, een hoge temperatuur met een hoge luchtvochtigheid… Dat belooft wat voor augustus.

1. Eliane:
    22 juni 2016
    Hi Caroline,
    Heerlijk zeg al dat lekkere eten en die leuke uitstapjes. Fijn dat je veel leuke dingen doet en niet aan je lot wordt overgelaten.
    Veel groetjes uit Rotterdam :)
  2. Miriam S:
    24 juni 2016
    Ha Caroline,
    Los van of de hapjes lekker zijn ;), het wordt erg mooi geserveerd! Die foto met de schaar erop.... het lijkt wel een stilleven! Had je je trimschoenen mee ;)?
    Doeg, liefs van Miriam