Kamakura

26 juni 2016 - Shizuoka, Japan

Op vrijdag vanuit het werk gelijk op stap gegaan met Haruka. We gaan zaterdag naar Kamakura, maar omdat je daar wel vroeg moet zijn en toch een stukje reizen is, gaan we op vrijdag al weg en slapen in een hotel.

Vrijdag de Shinkansen (snelle trein) van Shizuoka naar Yokohama. Dit is de tweede grootste stad van Japan, na Tokyo. Er is een grote "Chinatown" in Yokohama, daar zijn we naar toe gegaan om in een heel goed Chinees restaurant te gaan eten. Dat was allemaal weer een hele leuke belevenis, het eten smaakte super en werd nog luister bijgezet door 2 Chinese vrouwen die life muziek speelden (video). Na het eten nog een straat in Chinatown doorgelopen totdat we bij de haven van Yokohama terecht kwamen. Dat was een heel mooi gezicht, de hoge gebouwen mooi verlicht. En het is nu heerlijk om ’s avonds buiten te lopen, lekker temperatuurtje. Na ons wandelingetje naar het treinstation gegaan om naar Fujisawa te gaan, waar ons hotel was.

In het hotel naar onze kamer gegaan. Dat is ook allemaal goed geregeld, er staan allemaal douche spulletjes, gezichtsreiniger, tandenborstel en tandpasta en dat soort dingen. Er ligt zelfs een pyjama op je bed. Nog even naar het dames bad-gedeelte om nog even lekker te ontspannen in het bad en dan gaan slapen. Morgen staan we vroeg op.

Op zaterdag gaan we om 6.15 uur het hotel uit om de trein te pakken richting Kamakura. Na een paar haltes met de trein stappen we over op een boemeltreintje of een soort trammetje, de Enoshima line. Bij de halte Shichirigahama stappen we uit om het lekkerste ontbijt van heel Japan te gaan eten bij “Bills”. Ik kan er niet over oordelen of dit waar is, maar het smaakte heel goed. De specialiteit van het huis waren pancakes met ricotta en banaan. Maar omdat dit eetcafé zo populair is, moesten we zo vroeg aanwezig zijn. Na het ontbijt gaan we verder met de Enoshima line naar Kamakura. Kamakura is een populaire toeristische attractie vanwege de stranden, tempels met hortensia tuinen en een heel groot boeddha beeld.

We kwamen om acht uur aan in Kamakura,  dus bij de eerste tempel was het nog lekker rustig. Ik heb er een boekje gekocht waarin je een “stempel” kan laten zetten van iedere tempel waar je komt. Er wordt dan met de hand de naam van de tempel en datum in gekalligrafeerd en daar gaan wat rode stempels over heen.

De volgende stop was de grote boeddha oftewel Daibutsu. Ik had al plaatjes gezien op internet, maar als je er dan voor staat, is ie toch groter als gedacht. Hij is 13 meter hoog, het is de een-na-grootste van Japan. Na het bezoek aan de boeddha lopen we verder door een heel gezellig straatje vol met souvenir winkeltjes, op naar de volgende tempel. Daar vallen we weer met onze neus in de boter, er is een traditionele Japanse bruiloft aan de gang.

Tussen de middag genieten we van een heerlijke lunch. Ook weer een van de beste eetgelegenheden in de buurt. Maar alle mensen weten dat, dus er stond een gigantische rij voor de ingang. Maar dat vinden japanners geloof ik heel normaal. We hebben 5 kwartier moeten wachten voordat we aan de beurt waren! Maar het was wel heel leuk, in een authentiek Japans huis. Schoenen uit als je binnen komt en op de grond (tatami matten) zitten op een kussentje en een laag tafeltje voor je.

Na de lunch nog 1 tempel bezocht met de grootste hortensia tuin. Het was al halverwege de middag dus het was er mega druk. Je moest in file over de paden langs de hortensia hagen lopen. Ik moest in de rij staan voor mijn volgende stempel in mijn stempelboekje. Na deze tempel zijn we met de trein weer naar Fujisawa, naar het hotel gegaan om onze tassen weer op te halen. Weer terug naar het station, ik in de trein naar Shizuoka en Haruka naar Tokyo, naar haar familie.

Het was echt zo leuk met Haruka, ik voelde me echt op vakantie als een toerist. Ze moest heel hard lachten en vond het grappig dat ik me in het dagelijks leven geen toerist voelde.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miriam S:
    26 juni 2016
    Ha Caroline, het is geen verhongeren daar ;)!
    Jullie diner smaakte vast extra lekker met zulke mooie en karakteristieke muziek van die twee dames. Leuke trip hoor!
  2. Miranda Hoogendijk:
    26 juni 2016
    Hoi Caroline, het is leuk je avonturen te volgen, je maakt veel mee en neemt me daarin even mee, genietse daar, tot de volgende blog!
    Groetjes, Miranda
  3. Anneke, Max en Marijn:
    27 juni 2016
    Wat een leuke uitstapjes maak je. Ik geniet van je verhalen. Anneke
  4. Anita:
    27 juni 2016
    Hi Caroline, als ik zo door de foto's en verhalen blader dan is het net of ik een boek met reisverhalen lees. Wat ontzettend leuk allemaal!